Monday, July 4, 2011

Sharing: 做IT係有前途的

師弟(我相信我一定老過你), 冇錯, 我係三大畢業, 但係成績非常差, 我3rd Hon 畢業. 中學就元朗同天水圍屋村bank 3學校畢業. 今年36.
不過, 中學到大學, 我都已經知道, 出黎做野, 唔係要鬥讀書叻(當然, 我始終覺得如果我努力少少, 羅到2nd low會好少少), 而家睇一大堆綜合skills.
中英文溝通, presentation, 寫作技巧, 人際關係, 工作態度, 投入度同承擔, 等等都比你讀書technical重要得多.

我98畢業, 玩左半年99年做第一份工, 11k, 過左試用期加到12k. 呢間係一間得十幾人鬼佬公司, 一向我英文都唔差, 加上呢個環境, 咁英文都有進步, 對日後好有幫助. 做完第一年, 人工加到15k, 再多一年加到16k. 係呢間公司三年, 習慣左D 鬼佬文化, 就係差唔多日日都happy hour飲到飛起, 原來對日後又好有幫助.

跟手911, 有D 驚, 咁啱有政府機構請, 又加左1k咁大把(17k), 咁就入左去做.做左半年, 跟著仆街老闆, 頂唔住, 不過練到EQ.

適逢沙士, 做間本地vendor, 人工得返16k, 不過又學左兩三樣本身唔識既野, 不過呢間野冇糧出, 搵唔到工都要走, 因為唔搵勞工處我就交唔到租. 跟住係屋企量地三個月, 搵到第二份, 人工再跌, 因為沙士, 同量地三個月, 得14k.

個時係03年中, 呢間野就賣好多系統俾ibank, 而家就負責好多, 因為英文比較好, 係呢間公司又識左另一D 鬼佬vendor公司, 到04年俾佢地撬過過檔, 賣去ibank做support, 因為英文好同吹得, 人工終於升到20k.

到04年尾, 有間ibank請perm, 咁我去見, 又係因為英文同吹得, 仲有我樣樣都識少少, 咁又入左, 人工升到28k. 不過呢間就做到仆街, 得我一條友, 不過老闆就俾我build team, 挨左兩年非人生活, 朝7晚9, 第三四年就舒服得多, 因為條team有6-7人, 日日返工都可以好hea, 人工去到48k. 我英文係OK, 但係都幾港式, 所以呢三年就係咁上英文course, 學intonation, phonetics, 臨走時講到成個鬼佬咁.

呢D 亦都唔係我想要既生活, 雖然好舒服, 對大部份人黎講, 應該都唔會走. 但係我又選擇走. 今次走去另一間ibank, 人工加到65k, 08年, 呢間就係另一間鬼公司, 公司政治多到死, 好難拆, 但係因為我識同老佬social, 飲野, 英文又OK, 又吹得, 都冇乜問題, 又挨左兩年. 今次學得最多係documentation, presentation, 因為好多機會同D 好senior既management 解釋. 對得D MD, SVP多, 出去講野信心大左(雖然到而家都係好驚), 但係諗既野就已經升左呢. 呢兩年就係咁進條D presentation skills, documentation skills.

雖然係度頂得住, 但係都係難頂, 所以都係要走, 舊年年尾去左而家間公司, 又係ibank, 95k base(唔清楚呢間有幾多bonus), 睇APAC IT 其中一樣既support & project. 我而家既目標係10年內ibank IT country infrastucture head.

打咁多野, 講埋人工, 一定有人覺得我係度晒命(如果你地覺得人工高的話, 但同行中高過我的大有人在). 我想講, 我可能係50%際遇, 50%實力/準備. 打工頭幾年, 的確係低潮, 但係我都好好準備自己, 學野, 挨苦. 同埋我好清楚我想做乜, 知自己有乜唔足夠, 咪去學羅.

呢度成日見到D 人話做IT冇前途, 其實係睇你自己有冇認清方向去努力.

打左成個鐘, 係想以個人經歷, 去鼓勵大家. 尤其大家都係IT人, 我地最差既, 就係成碌木, 鬼佬同事去happy hour又唔去(我係舊公司係唯一一個會去的香港人, 其他team head打死都唔去), 怕講英文, 怕講錯, 但又唔去諗辦法improve.

做IT係有前途的.


http://www.discuss.com.hk/viewthread.php?tid=14493753&page=4#pid291240727

No comments:

Post a Comment